Ćwiczenia aerobowe

0
59

Wielu z nas wkroczyło w ten kolejny rok z zamiarem zrealizowania noworocznych postanowień. Zmienić dietę, popracować nad sylwetką, ograniczyć używki. Mówiąc krótko – schudnąć. Zrzucić zbędne kilogramy, które towarzyszą nam niejednokrotnie od lat, a zwiększyły się dodatkowo w wyniku świątecznego obżarstwa.Od czego zacząć pracę nad sobą.

Celem tego artykułu nie jest bynajmniej omawianie niezliczonej ilości diet, chociaż należy pamiętać, że od tego co spożywamy zależy w znacznej mierze to, jak wyglądamy. Równie ważna, jeśli nie ważniejsza jest – jak powszechnie wiadomo – aktywność ruchowa.

Spróbujmy więc odpowiedzieć na pytanie postawione w tytule. Co to jest i czemu ma służyć trening aerobowy? Używając prostego języka, ćwiczenie aerobowe to takie, w którym mięśnie wykorzystują procesy tlenowe (aerobowe) w celu uzyskania energii. Wysiłek towarzyszący wówczas mięśniom, można określić jako długotrwały, jednostajny, podczas którego serce pracuje równomiernie. I co najważniejsze dla nas – taki rodzaj treningu powoduje spalanie tluszczu. Ćwiczenia zaliczane do aerobowych to między innymi: bieganie, jazda na rowerze, pływanie.

W   opozycji do ćwiczeń aerobowych pozostają tzw. anaerobowe. Są to takie, w wyniku których mięśnie produkują energię w procesach beztlenowych (anaerobowych). Wiąże się to z charakterem tych ćwiczeń, ktore służąc rozbudowie muskulatury, są bardzo intensywne, lecz ich czas trwania jest krótki. W związku z tym krew nie jest w stanie dostarczyć do mięśni na czas wystarczającej ilości tlenu, aby mogły one spalać tłuszcze. Spalaniu ulegają tylko cukry, zaś tłuszcz pozostaje w zasadzie nie tknięty. Do tego rodzaju ćwiczeń można zaliczyć podnoszenie ciężarów, pompki czy także – o czym należy szczególnie pamiętać – popularne brzuszki.

Istotą tytułowego treningu aerobowego jest właśnie jego długotrwałość. W jego wyniku mięśnie spalają nie tylko swoje podręczne źródło energii – glikogen, ale także, w rezultacie końcowym, zmagazynowane w organizmie tłuszcze. Ważne jest przy tym, żeby trening trwał minimum pół godziny i powtarzany był co najmniej trzy razy w tygodniu.

Nasuwający się wniosek końcowy jest oczywisty – jeżeli chcecie trwale i skutecznie spalić tkankę tłuszczową – trenujcie aerobowo! Nie zapominajcie przy tym o długości i częstotliwości ćwiczeń, gdyż jest to cały klucz do sukcesu.
Niech nasze postanowienia noworoczne będą tym razem czymś więcej niż tylko pustymi słowami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here